reklama

Ekonomický rast je modla

Prečo si  už konečne nepriznáme, že neustály ekonomický rast v súčasnej podobe je nereálny?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Pokiaľ žijeme na Zemi, ktorá má obmedzené prírodné zdroje, tak rátať z nárastom hospodárstva je to isté, ako sedieť na konári nad priepasťou a tešiť sa, že sa ten konár pekne predlžuje. Lenže čím je konár dlhší, tým je väčšie nebezpečenstvo, že ho zlomíme.
Prečo nás neustále presviedčajú, že treba kupovať a kupovať?
Prečo by som mal ešte celkom dobré 10-ročné auto dať do šrotu?
Prečo by som si mal kúpiť nový mobil, keď ten "starý" dvojročný ešte v pohode funguje?
Prečo mi všetci vravia, že potrebujem nový "eľcédé" televízor, keď ja si aj tak radšej prečítam dobrú knihu?
Načo mi je kreditná karta, spotrebný úver, pôžička? Aby som si mohol kúpiť ďalšie zbytočné veci v hypermarkete?
Pri všetkom tom blahobyte sme si ani nevšimli, že na všetky tieto vecičky potrebujeme stále viac a viac peňazí. Preto musíme stále viac a viac makať a máme stále menej a menej času.
Zdá sa mi to jednoduché - čím viac vecí mám, tým som lepšie ovládateľný. V lepšom prípade iba nemám čas na slobodné a kritické uvažovanie, v tom horšom som priamo vydierateľný.
Nemáš na splátku, na poistné, na poplatky, na dane? Tak ťa priškripneme - vyhodíme ťa na ulicu, zavrieme ťa do basy, zničíme ťa.
Poslúchaj, zarábaj a kupuj! To je motto dnešných dní.
Táto dnešná tzv. "kríza", by nám mohla trochu otvoriť oči. Treba sa zamyslieť nad tým, čo je naozaj dôležité, čo naozaj potrebujeme.
Každý je zodpovedný sám za seba, každý si môže vybrať cestu.
Ja som si už vybral: vypínam počítač a idem na pivo...

Jožo Mores

Jožo Mores

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všeličo ma zaujíma. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu